Find de rette NKT-kontaktpersoner til din region her.

NKT sikrer hurtigere kabelreparationer med ny opbevaringsløsning

5. dec. 2022

NKT tilbyder ny opbevaringsløsning af ekstra kabellængder på sin svenske højspændingsfabrik i Karlskrona. Løsningen består af specialbyggede opbevaringskurve til kablerne, som letter logistikken og sikrer hurtigere mobilisering i tilfælde af uventede offshore kabelreparationer.

PR_NKT_Storage (1).jpg
Oppetiden af kabelsystemer er central for at sikre effektiv transmission af vedvarende energi Det betyder, at hastighed spiller en afgørende rolle, når der opstår uventede fejl i det globale højspændingsnet. Som en førende leverandør af serviceløsninger til energikabler introducerer NKT nu en ny opbevaringsløsning til søkabler, der giver endnu hurtigere responstid. Med den nye løsning kan NKT opbevare reservelængder af specifikke kabelforbindelser på højspændingsanlægget i Karlskrona. Det muliggør hurtigere mobilisering ved potentielle serviceopgaver.
- Vi ser en stigende efterspørgsel på hurtig mobilisering i tilfælde af pludseligt opstået kabelnedbrud og med vores nye lagerløsning kan vi reagere endnu hurtigere og minimere nedetiden for vores kunder, siger Axel Barnekow Widmark, direktør for serviceforretningen i NKT.
Som en del af den nye løsning opbevarer NKT reservekablerne i en specialbygget kurv, der er designet til at beskytte mod eksterne miljøpåvirkninger. Løsningen er mere omkostningseffektiv end mere traditionel opbevaring og kræver stort set ingen vedligeholdelse. Kurven tilpasses den specifikke kabellængde og kan nemt og sikkert læsses fra kurven, hvis der bliver brug for det.
BritNed, selskabet bag kabelforbindelsen mellem Storbritannien og Holland af samme navn, er den første virksomhed, der bruger den nye løsning i Karlskrona. I år har NKT produceret mere end fire kilometer af interconnectoreren til BritNed, som har udvidet sin eksisterende lageraftale til også at omfatte søkabler. Kabelfartøjet NKT Victoria blev brugt til at transportere kablet fra fabrikken til kabelkurven.
- Den nye løsning letter logistikken og kan spare tid, hvis der er behov for hurtig reaktion ved fejl på kablet. Vi føler, at kablet er i gode hænder og har været tilfredse med processen fra både planlægning til produktion og håndtering af det nye reservekabel til BritNed, siger Dennis Stufkens, driftsdirektør hos BritNed.
Med løsningen udvider NKT sin serviceportefølje, hvilket giver mulighed for endnu hurtigere kabelreparationer, når det er nødvendigt. NKT tilbyder også den nye opbevaringsmulighed i Eemshaven, Holland.
Pelle Fischer-Nielsen
External Communications Officer
Pelle Fischer Nielsen

Nyhedsbrev

Tilmeld dig nu!

Vil du gerne være opdateret og modtage nyheder fra NKT? Tilmeld dig vores nyhedsbrev og bliv regelmæssigt opdateret om produkter, løsninger og services.
Tilmeld dig nu!
Rip cord